Wednesday, January 12, 2011

Pilih Kasih Minggu ke-6 : Hindustan

Assalamualaikum wbt,

Semalam latihan diadakan di Auditorium P.Ramlee, Wisma Radio RTM Angkasapuri. Kebiasaannya aku akan datang awal. Berbekalkan skrip yang aku cetak sendiri di rumah aku melangkah ke sana dengan otakku yang tek henti berfikir tentang koreografi bertemakan hindustan. Namun aku masih tidak mampu menetapkan gaya koreografi dan persembahan pada kali ini selagi aku belum mendengar lagu lagi. Nyatanya CD lagu masih lambat aku terima. Aku yang memulakan sesi latihan dengan script reading meneruskan kelas dengan sesi regangan otot. Walaubagaimanapun aku masih perlu masa aku sendiri untuk mendengar dan memahami struktur lagu kali ini. Latihan kali ini tidak disertai oleh pengarah serta penolong-penolongnya, lebih sayu si penjaga lagu juga sekadar datang dan memberikan aku CD.

Satu lagu yang menggabungkan duet Ku Hariz dan Livonia selesai dengan baik kerana komitmen serta kesungguhan mereka. Namun lagu jin yang dikepalai oleh Bodth benar-benar menyesakkan kepala otak aku. Bagaimana pula latihan hari ini, sudah pekak telinga aku mendengar lagu-lagu minggu ini. Berpinar mata aku yang jenuh menonton klip-klip hindustan. Dengar khabar, minggu ini mereka akan dibantu oleh 10 orang penari Istana Budaya. Lihatlah apa yang akan jadi. Tuhan tolonglah berikan ku secebis kudratMu, Amin...

No comments:

Post a Comment